Konkurs składa się z trzech kategorii: Klasycznej, Robotycznej oraz AI. Pierwsza z nich polega na stworzeniu aplikacji rozwiązującej zadany problem w wybranej przez drużynę technologii. W kategorii robotycznej uczestnicy tworzą koncept technologiczny przy pomocy części dostarczonych przez Partnera Technicznego. Nowością wprowadzoną w tegorocznej edycji jest kategoria Artificial Intelligence (AI), w której drużyny mieli okazję stawić czoła zadaniu opracowanemu we współpracy z Partnerem Głównym. Celem tej kategorii jest stworzenie aplikacji oraz wytrenowanie odpowiedniego modelu do wyżej wspomnianego zadania.
Wyniki całodobowej pracy ocenia jury, w którego skład wchodzi grono profesorskie Akademii Górniczo - Hutniczej oraz przedstawiciele partnerów wydarzenia. podczas wydarzenia, osoby biorące udział w konkursie miały do dyspozycji ciągłą pomoc mentorów z firm partnerskich, którzy z chęcią wspierali technicznymi radami. Dużą popularnością cieszyło się także speed recruitment zorganizowane we współpracy z Partnerem Głównym wydarzenia. Ze względu na rozwój projektu oraz wprowadzenie nowej kategorii, liczba miejsc na hackathonie w tym roku zwiększyła się ze 120 do 140.